>

Friday, September 01, 2006

جهانبگلو آزاد شد

رامین جهانبگلو دیروز بعد از ظهر(چهارشنبه 8 شهریور) آزاد شد.
این بابا یه فیلسوف سطح بالاست(یعنی قبل از اینکه بازداشتش کنن که بود، حالاش رو دیگه نمیدونم) و تو آمریکا کارهای آکادمیک میکرد مخصوصا(همون نخ سوزن خودمون) این چند سال اخیر تو دانشگاه هاروارد حسابی فعال بوده... آره جونم واسه تون بگه این جوون قصه ی ما(البته زیاد هم جوون نیست، دیگه کچل کچل شده) یه چند وقت پیش(دقیقا 5 اردیبهشت) میاد ایران، بروبکس وزارت اطلاعات هم سر ضرب میزنن تو فرودگاه دستگیرش میکنن به جرم اقدام علیه امنیت ملی ، میکننش تو قوطی(لعنت بر پدر مادر کسی که تو قوطی و میکننش رو جا به جا بخونه)... دادا حوصله م دیگه نمیاد بقیه ش رو بنویسم.
به هر حال این داداش ما دیروز آزاد شده و یه ضرب هم رفته خبرگذاری ایسنا!!! و اونجا هم یه مصاحبه کرده مامان، من اگه تحلیلم رو از این مصاحبه بگم ممکنه من هم گرفتار سندروم قوطی بشم.
این هم یه نقل قول از مصاحبه:
«... در زندان براي همه چيز پزشك بود و تنها يك بار براي درد شكم به آنجا مراجعه كردم. من هيچ گاه تا به حال اوين نرفته بودم و فكر نمي‌كردم در آنجا پزشك‌هاي مختلف وجود داشته باشد كه بيايند و به شما سر بزنند و بگويند حال شما خوب است يا خير؟ بنده در بند عادي نبودم، در بند اطلاعات بودم و پرونده‌ام نيز از طريق دادگاه انقلاب دنبال مي‌شد. اين اولين تجربه بنده از زندان بود؛ اما صادقانه عنوان مي‌كنم كه تحت هيچ فشار روحي و جسمي نبودم. در سه ماه بعد بنده را در سلول انفرادي گذاشتند كه در آن تلويزيون و روزنامه وجود داشت و مي‌توانستم با خانواده‌ام ملاقات كنم و تماس تلفني داشته باشم. نمي‌دانم كه اين شرايط ويژه تنها براي من بوده است يا خير؟ اما اين شرايطي بود كه حداقل براي زندانياني كه در آن بند بودند وجود داشت.»
این هم لینکش: ایسنا

4 Comments:

At September 01, 2006 5:04 PM, Anonymous Anonymous said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 
At September 01, 2006 10:44 PM, Blogger Unknown said...

حالا وقتی بره دوباره بره خارج اون وقت حرفای اصلیش رو میزنه

 
At September 01, 2006 10:46 PM, Blogger Unknown said...

کامنت این یارو رو هم دیدم، فقط متوجه نشدم با جهانبگلو بوده یا با من یا با هرسه

 
At September 02, 2006 11:38 AM, Blogger Unknown said...

ولی بره خارج اونجا چقدر تحویلش بگیرن

 

Post a Comment

<< Home