>

Tuesday, August 01, 2006

معرفی کتاب: آقای کا


دیروز با "ن" رفته یودیم بیرون، تو کافه عکس پاساژ اسکان سکنی گزیده بودیم که ن گفت بریم بیرون داره حالم بالا میاره! و بعد پاشدیم رفتیم بیرون ... خب دیگه اگه کل داستان رو میخواین بشنوین باید حق عضویت پرداخت کنید و تو سایت عضو شوید ... به هر حال از شهر کتاب پاساژ آرین(میرداماد) سردرآوردیم، من اصلا قصد خرید کتاب نداشتم ولی ن گفت بریم منم گفتم باشه، وقتی رفتیم تو من حال نداشتم سرم رو بیارم بالا تا کتاب­ها رو نگاه کنم ولی ن هی لای قفسه­های کتاب اینور اونور میرفت، گویی مست شمیم ناب ادبیات که از شاخسار واژگان بیرون می­تراوید! شده بود... اصلا یادم رفت چی میخواستم بگم ... خلاصه وقتی حال نداشتم بالا رو نگاه کنم کله­م رو انداختم پایین یه هو جلد سوم از "ماجراهای آقای کا" رو دیدم، به نام پازل عاشقانه­ی آقای کا. کتاب رو خریدم. دیشب تمومش رو خوندم... تا نیمه­های شب بیدار موندم و خوندمش و لذت بردم و واقعا خاطره­ی نچسب(و در عین حال تاثیر گذار) دیدار با ن رو صیقل داد. امروز هم دوباره نشستم خوندمش و عیشم رو تکمیل کردم
ماجراهای آقای کا مجموعه­ی سه جلدی هست، هر سه تا کتاب به صورت کمیک استریپه طنزه، کمیک استریپ تلفیق کاریکاتور با داستان هست. این داستان­ها همه­شون ته­مایه­ی سیاسی دارن و جریانات زندگیه یه نویسنده­ی دگراندیشه که تو جلدهای محتلف براش ماجراهایی پیش میاد، البته شیوه­ی روایت داستان­ها مثل کتاب­های عادی کمیک استریپ نیست، هم تو محتوا و هم تو فرم اجرا ساختارشکنی­هایی که کرده که آدم میخواد بال دربیاره(ساختار شکنی­ها رو خوب توصیف کردم؟)
ولی نکته­ی مهمی که هست حس طنز بالایی که تو این کتاب رو شده، یعنی یه جاهایی تو دیالوگ­ها یه تیکه­هایی هست که آدم از خنده گریه­ش میگیره(البته یه کم اغراق کردم... حالا از یه کم هم بیشتر... ولی باور کن آدم بعضی جاهاش یه لبخند میزنه)... آره هرچی بگم کم گفتم.
به اینجای پست که میرسیم تراژدی شروع میشه، نویسنده­ی نابغه­ی این مجموعه کسی نیست جز: ... مانا نیستانی... اون کاریکاتوریست کذایی سوسک و ترکها و... که تو جریانات اخیر روزنامه ایران زندانیش کردن و حسابی دهنش رو مسواک براش مسواک زدن.

حالا مشخصات این سه جلد رو میذارم هرکی خواست بخره و بخونه:
1) جلد اول: کابوس، انتشارات روزنه، قیمت 750 تومان(البته من چاپ 1379 رو دارم حتما تو چاپ­های بعدی گرون شده)
2) جلد دوم: خانه­ی اشباه، انتشارات نقش و نگار،1250تومان(چاپ 1380)
3) جلد سوم: پازل عاشقانه­ی آقای کا، انتشارات نقش و نگار، 2500

من برای معرفی این کتاب نه از انتشارات روزنه پول گرفتم، نه از انتشارات نگار( البته از خود نگار یه هزار تومن گرفتم) این کتاب رو معرفی کردم تا شاید شما هم این کتاب رو بخونید و تو لذتش با من سهیم بشید.

2 Comments:

At August 01, 2006 10:28 PM, Blogger Unknown said...

تازه اون اولاش اکبر محمدی رو به اعدام محکوم کرده بودن، تقریبا 2-3 سالی زیر حکم اعدام زندگی میکرد...ملت همه خف کرده بودن

 
At August 02, 2006 5:15 PM, Blogger Unknown said...

bashe barat miaram

 

Post a Comment

<< Home